Recondiționări faruri


In vremurile de demult, farurile erau facute din sticla si nu aveau nevoie de reconditionare. Ele rezistau pe toata durata de viata a masinii atat timp cat nu erau avariate de vreun impact.

Astazi, majoritatea farurilor sunt facute din plastic policarbonat. Acest material le permite fabricantilor auto sa realizeze faruri de toate tipurile, care sa arate bine si sa aiba forma aerodinamica. Din pacate, pentru ca plasticul este mai moale decat sticla, apare uzura, atat de la zgarieturi cat si de la razele ultraviolete (UV) ale soarelui. Aceasta uzura apare ca o ceata pe suprafata farului. Arata urat, dar mai important - reduce eficacitatea farurilor si poate compromite abilitatea de a vedea obiecte din fata masinii in timpul condusului.

Multe persoane si firme ofera modalitati de refacere a claritatii farurilor. Kituri de reparatie de tip DIY (fa-o singur) pot fi achizitionate online si in magazinele cu piese auto. Garaje de detailing, firme ce vand masini, spalatorii auto ofera servicii de reconditionare a farurilor. Preturile variaza de la zeci de lei pana la cateva sute de lei. Deci, care este diferenta dintre diferitele tipuri de servicii de reconditionare?

In primul rand, cam toata munca de reconditionare a farurilor consta in lustruirea zgarieturilor de pe suprafata plasticului. Acest lucru insa nu este chiar asa de usor pe cum suna. Ca sa fie indepartate intr-adevar problemele farului, lustrul de mana sau cu ajutorul unei bormasini este inadecvat; este nevoie de o masina speciala de polishat, de mare viteza. Pentru a reconditiona neted si in mod egal suprafata farului cu o masina de polishat de mare viteza este nevoie de mult antrenament, practica si experienta, fara a mai aduce in discutie costul ridicat al masinii in sine. Inlocuirea totala a farurilor poate costa chiar si mii de lei, deci nu ai vrea ca aceasta operatie sa mearga prost. De asemenea, daca la lustruire ajungi sa dai si pe suprafata vopsita a masinii, vei avea nevoie si de o revopsire, cel putin partiala.

In al doilea rand, reconditionarea de calitate a farurilor include si protejarea ulterioara a suprafetei lustruite pentru a preveni alte avarii in viitor. Din fabrica, farurile vin cu o pelicula rezistenta la UV, pelicula ce se deterioreaza in timp, ducand la acea ceata de pe faruri. Daca nu se aplica o protectie adecvata dupa lustruire, ceata va aparea intr-un timp foarte scurt. Ceara sau lacul de etansare nu sunt destule pentru a oferi o restaurare pe termen lung, dar in mare asta e ceea ce primesti atunci cand cumperi kituri de reconditionare a farurilor din magazine.

Cea mai mare diferenta intre diferitele tipuri de reconditionare a farurilor este durata, respectiv cat de mult va tine in timp reconditionarea. O reconditionare de calitate inalta va tine intotdeauna mai mult.

La Automotive Glass®, tehnicienii nostri calificati pregatesc cum trebuie farurile si suprafetele inconjuratoare, indeparteaza in mod profesionist avariile de pe suprafata farurilor si apoi aplica pe suprafata proaspat curatata o solutie auto profesionala pentru protectie. In mod normal, reconditionarea executata astfel dureaza de la 2 ani la 3 ani, chiar si mai mult. La un pret incepand de la 80 de lei / far, este un mod ieftin de a imbunatati atat felul in care arata masina, dar si siguranta ta. Daca esti in zona, opreste-te la noi si lasa-ne sa iti facem farurile masinii ca noi!


Fa-ti o programare sau completeaza formularul de contact si vei fi contactat in cel mai scurt timp posibil.